Service MC Oslo

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Supern
Innlegg: 1
Registrert: 01 des 2016, 13:54
Motorsykkelen din: CBR1000RR SP

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Supern »

Alex-68 skrev:Hatt ett par sykler der, og fikk denne berømte sms's at nå er den ferdig.. Glad og fornøy så henter jeg sykkelen og kom ned broen ut av verkstedet og utenfor døra så merker jeg at ingenting var fikset. Selv om det stod på kvitteringen. Går bort til luka hos verkstedmestern og forklarer problemet. Hvor de sier de har gjort det, og da jeg spør om refusjon så sier han feite blonde gjøken at han liker ikke tonen min!? Da vurderer jeg to ting, enten kline til han og ta straffen, eller si akkurat hva jeg mener og aldri sette bena der igjen! Jeg tar det siste. Etter to sesonger, så har jeg ett nytt problem og snakker om og få en time med en selger. Så kommer overaskelsen jeg får en tlf av samme gjøk som sier jeg er en som prøver og lure selgern og om jeg setter sykkelen der så kaster de den i en container! Vel, jeg håper bare gjøken er på mc messa i Mars, pga høy risiko på nå velger jeg det første valget jeg vurderte..

Hei Alex.

jeg har vært borti deg før på andre forum.

Men nok om det.
servicen kan helt sikkert bli bedre der, har ikke vært der så gidder ikke diskutere det.

Men!
Vil bare frem til at du må begynne å bli litt mer saklig i hva du klager på!
du kan jo bare google ditt eget fulle navn så ser man jo kjapt hvordan fyr du er.
er vel ikke kult når det kommer bare opp dritt og folk ikke vil ha noe med deg å gjøre lengre.. kanskje du burde se litt mot deg selv ?
ikke bare være et nett troll?

Bare en heads upp.

Tipper du er en fin fyr om du vil!:)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Når jeg leser denne tråden så må jeg så absolutt si at jeg hadde vert betenkt før jeg satt mine bein innenfor dørene hos MC Oslo. jeg svelger ikke alt her for god fisk, men selv om man ser bort fra noen "enkle" innvendinger og sure oppstøt så synes jeg uansett at MC Oslo bør gå seg selv i møte for å se om det kanskje kan være rom for forbedringer.

Det er da ikke så forbasket vanskelig og behandle kunder på skikkelig måte. Jeg har opplevd kunder som "himler" med øynene så fort dem må reise seg opp fra stolen bak disken, jeg har opplevd alt for nærgående selgere og jeg har også i størst grad opplevd selgere som synes praten med kollegaer er hyggeligere enn å serve kundene.

Hvor vanskelig kan det egentlig være?
i mine øyne så skyldes dette mangel på styring og krav til oppførsel/retningslinjer fra sjefene. Man må da kunne sette grunnleggende krav til sine ansatte.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Service MC Oslo

Legg inn av jongsanim »

God kundeservice er enkelt, men folk gidder rett og slett ikke.

Øyekontakt og et smil eller "hei" når kunden kommer inn.

Tilby hjelp med mindre de er veldig målrettet.. Godta at kunden ikke vil ha hjelp.

Prioriter kunden før mail/kollega/kaffekopp/påfyll av varer, osv.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Zettexx »

:sorry

Tråden går vel mot sin naturlige slutt, men dukker sikkert opp igjen til høsten 2017... i en eller annen form.

Det jeg syntes er mest alvorlig er at det ikke går an å få riktige deler. Jeg er vant med at ingen maser på meg når jeg kommer inn.

Hos et firma, som absolutt har et svært godt rykte (kanskje ufortjent) hadde jeg avtalt prøvekjøring av en brukt Guzzi Lario. Dette hadde jeg gledet meg stort til, da det var 30 år siden jeg sist hadde en Guzzi Ambassadør og kjørte opp og ned østkysten av US. Denne lille lette smekre skulle få mange mil.... Vel fremme med kjøreutstyr og datter (fast passasjer) til avtalt tid ( avtalt flere dager i forveien)....

De fikk ikke start, det manglet bensin og batteriet var flatt, et speil manglet ...... så tusenlappene i lommen måtte gjøre vendereis. Har aldri vært der siden. Det ble ikke noe Guzzi, men en Gammel Gullving. Ikke helt det samme viste det seg ganske fort.


Service er så mangt....og manglende tankegang kan bli bedriftens største tapspost.

snøgg
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2014, 08:47
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Africa Twin

Re: Service MC Oslo

Legg inn av snøgg »

Har litt blandet erfaring selv, bl.a. et par tilfeller av dårlig produktkjennskap hos ansatte. Men mye bra også, synes de er ryddige og effektive på sitt beste. Og får svar på henvendelse per mail. Skulle ha piggdekk til vintersykkel, og hos en forhandler litt utenfor Oslo ble dette en meget langdryg affære. Etter 6 uker, hvor bl.a. leverandør ble syndebukken, måtte jeg kansellere bestillingen. Ringte Mc Oslo, og neste dag satt dekkene på sykkelen. For en rimelig ukyndig kunde, er det helt grunnleggende tillit, dvs. at du stoler på at verksted gjør verken mer eller mindre enn de bør, kort sagt at de er ærlige. På grunnlag av egne erfaringer anbefaler jeg Trio Motor i Lier/Drammen sterkt. Ypperlig service, og så vidt jeg kan bedømme, erfaren og kompetent stab, yter også det lille ekstra om nødvendig.

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

Det man skal tenke litt på, er at hvordan vi opplever feks MC Oslo, er og blir ett ansvar som ligger hos daglig leder!
Det er viktig at de ansatte blir tatt hånd om, at de er kvalifiserte, at de innehar rett kompetanse.. Dette ansvaret ligger hos daglig leder, husk det....!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:Det man skal tenke litt på, er at hvordan vi opplever feks MC Oslo, er og blir ett ansvar som ligger hos daglig leder!
Det er viktig at de ansatte blir tatt hånd om, at de er kvalifiserte, at de innehar rett kompetanse.. Dette ansvaret ligger hos daglig leder, husk det....!
Ja, det har du helt rett i og det burde være ganske åpenbart. Å henge ut annsatte på offentlig fora i den grad det har blitt gjort her synes jeg personlig er å gå langt over streken.

Å komme med negative erfaringer om en bedrift (noe som automatisk setter daglig leder i et dårlig lys) er helt greit, men å henge ut annsatte og komme med personlige karakteristikker blir å dra den for langt. Slikt kan man si til kompisen sin eller på en fest, men ikke skrive på et offentlig fora.

Jeg har noen ytterst få bekjente som bruker Facebook litt mer aktivt enn dem burde. Her postes det hat meldinger etter at sin utkårede har vert litt for løssluppen på julebord og hvis den ene har fått fartsbot så er ikke den utkårede sein med å glorifisere hendelsen og gjerne uten at sin bedre halvdel vet om det.

Da må man regne med at man blir sablet ned og regelrett lynsjet av andre venner. Jeg synes vi alle skal være litt forsiktig med hva man skriver. Jeg har sikkert gjort mine blemmer jeg også, men noen store overtramper har jeg nok ikke gjort. På Facebook er jeg meget beskjeden med hva jeg legger ut. Jeg poster sjelden eller aldri når jeg har drukket eller har en "ut på byen" kveld. Husk at det i dag er lett for arbeidsgivere, og eller kanskje en kommende flørt å søke opp ganske mye drit i dag hvis det viser seg at vedkommede har vert litt for løssluppen i den verbale enden.

På den annen side så klarer jeg ikke i min villeste fantasi og forstå at det skal være så uhyre vanskelig å yte god service samt ivareta en hyggelig tone ovenfor kunder. Når majoriteten av våre unge håpefulle klarer dette bak kassa på Rema så burde jaggu meg annsatte i en MC butikk klare det også.

Jeg tror at i de store mat kjedene så er det strenge krav og regler til hvordan man oppfører seg. De fleste ser dette som ren folkeskikk, men mange tror jeg også må bli holdt litt i ørene. I små MC sjapper har jeg ofte opplevd og bli direkte feilinformert. Nå jeg vet mer om et produkt enn selger etter å ha brukt 15 minutter på Google så er det noe som er veldig galt ett sted.

Jeg har opplevd at en ansatt i en MC butikk har dømt girkassen på en av syklene mine som ødelagt etter en 2 minutters prøvetur (i kortermet og uten hjelm...) Dette var en helt ny sykkel med 15.000 på telleren. Det viste seg bare at girkassen bare var uvant for han. Senere fikk jeg også greie på at han ikke hadde kjørt noe spesielt MC overhodet. Er dette den ansatte sin feil? I utgangspunktet ikke. Han sa heldigvis dette til meg mens daglig leder hørte på og det endte med at sjefen sjøl fikk gutten til å "stå i rett" og konkluderte med at sykkelen min fortsatt var under garantiperioden og at dette ikke ville by på problemer OM det var noe galt. Så klart var det ikke noe som helst galt med girkassen.

Jeg har dog også hatt gode erfaringer med samme firma. Selve salgsprosessen av MC gikk strålende og sjefen var meget behjelpelig og gjorde det "lett" for meg. Avtaler ble holdt og alt gikk smooth. Så Daglig leder kan sine saker, men de bak disken i butikken imponerer ikke stort.

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg tror at folk under stress og press, for lenge, kan, bevist eller ikke, la det gå ut over kundene.
Så da er igrunn spørsmålet: hvordan er egentlig arbeidsforholdene der?
Og, selvsagt, kan det være en og annen som skulle satt kunden mer i fokus, men, det er og blir daglig leder som skal stå ved roret og den som setter, kurs, fart og hvem han velger å ha med seg.
Kanskje daglig leder er en heller tvilsom figur? Ikke vet jeg, men noe skurrer ser jeg her!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:Jeg tror at folk under stress og press, for lenge, kan, bevist eller ikke, la det gå ut over kundene.
Så da er igrunn spørsmålet: hvordan er egentlig arbeidsforholdene der?
Og, selvsagt, kan det være en og annen som skulle satt kunden mer i fokus, men, det er og blir daglig leder som skal stå ved roret og den som setter, kurs, fart og hvem han velger å ha med seg.
Kanskje daglig leder er en heller tvilsom figur? Ikke vet jeg, men noe skurrer ser jeg her!
Med tanke på min situasjon som jeg forklarte over så tror jeg neppe det er stress. Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være daglig leder som er litt sløv. Selv om han er flink i det han gjør selv, så virker det som om han kanskje ikke er like flink til å involvere/lære opp ansatte.

At en ansatt kan kjøre avgårde på en testtur i tett trafikk med motorsykkel uten å måtte ta på seg hjelm (og evt. kjøreutstyr) er veldig merkelig. Hvilke signaler sender man til kundene?

Man prater mye tull med tanke på hva som er fakta og kjører avgårde uten hjelm på en testur med en sykkel man ikke er vandt til i tett trafikk etc. Men for all del... fyren var hyggelig å prate med ellers om løst og fast, men jeg føler uansett det er noe som skurrer...

Svar