Service MC Oslo

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Hatt ett par sykler der, og fikk denne berømte sms's at nå er den ferdig.. Glad og fornøy så henter jeg sykkelen og kom ned broen ut av verkstedet og utenfor døra så merker jeg at ingenting var fikset. Selv om det stod på kvitteringen. Går bort til luka hos verkstedmestern og forklarer problemet. Hvor de sier de har gjort det, og da jeg spør om refusjon så sier han feite blonde gjøken at han liker ikke tonen min!? Da vurderer jeg to ting, enten kline til han og ta straffen, eller si akkurat hva jeg mener og aldri sette bena der igjen! Jeg tar det siste. Etter to sesonger, så har jeg ett nytt problem og snakker om og få en time med en selger. Så kommer overaskelsen jeg får en tlf av samme gjøk som sier jeg er en som prøver og lure selgern og om jeg setter sykkelen der så kaster de den i en container! Vel, jeg håper bare gjøken er på mc messa i Mars, pga høy risiko på nå velger jeg det første valget jeg vurderte..
Mc Oslo Suger!

Toalmar
Innlegg: 344
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Toalmar »

Alex-68 skrev:Hatt ett par sykler der, og fikk denne berømte sms's at nå er den ferdig.. Glad og fornøy så henter jeg sykkelen og kom ned broen ut av verkstedet og utenfor døra så merker jeg at ingenting var fikset. Selv om det stod på kvitteringen. Går bort til luka hos verkstedmestern og forklarer problemet. Hvor de sier de har gjort det, og da jeg spør om refusjon så sier han feite blonde gjøken at han liker ikke tonen min!? Da vurderer jeg to ting, enten kline til han og ta straffen, eller si akkurat hva jeg mener og aldri sette bena der igjen! Jeg tar det siste. Etter to sesonger, så har jeg ett nytt problem og snakker om og få en time med en selger. Så kommer overaskelsen jeg får en tlf av samme gjøk som sier jeg er en som prøver og lure selgern og om jeg setter sykkelen der så kaster de den i en container! Vel, jeg håper bare gjøken er på mc messa i Mars, pga høy risiko på nå velger jeg det første valget jeg vurderte..
:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av FredrikE24 »

Har handlet noe hos dem i høst, jeg er ikke fornøyd. Jeg jobber ikke langt unna, så er altfor lett at jeg svinger innom.

Jeg ergrer meg stort over at de ikke klarer å gi meg korrekte deler.. Jeg står der og sier hva jeg skal ha, og har delenummer, men gjøken i kassa spør meg om jeg skal ta jobben hans. Vel hjemme skulle jeg skifte delen, men feil del.. Reiser tilbake, fikk riktig del tilslutt. Et par andre ganger har jeg stått som eneste kunde i butikken. Selgerne sitter på plassene sine på "bakrommet" ingen kan hjelpe meg fordi de er så forferdelig opptatt med å svare på mail(de sa det til meg der jeg sto og trippet..). Jeg bare gikk.. En annen gang ventet jeg i 20 minutter før det falt inn for en at jeg trengte å bli ekspedert.

Det som også forbauser meg litt er at de sitter bak kassa der og tror de vet mye om BMW-motorsykler, men det gjør dem faktisk ikke. Jeg forklarer hva slags motorsykkel jeg har, for å hjelpe personen litt på vei i leting etter riktig del. Så babler personen i vei om motor før jeg avbryter:"den har ikke boxermotor" Personen sier så:"Åja du har den med rotax ja"(helt feil..).
Så påstår de at sykkelen min er bygget med motoren som en del av ramma(vi snakket om clutchbytte), nei det var tilfelle på de gamle K-syklene og boxere. Sist jeg var innom lurte han bak kassa på om dette var en gammel politisykkel?!

Jeg handlet dekk der, en ung fyr jeg ikke hadde sett før hjalp meg. Han virket det som kunne sakene sine. Kom med anbefalinger og de ulike dekkenes egenskaper og hva som ville passe meg. Det er slik service jeg ønsker.

Verkstedet er en annen historie, jeg kan feks. nevne at det ble fylt feil olje på kardang(rart man leser om havari?), denne måtte til full overhaling..

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service MC Oslo

Legg inn av cannon »

Jeg tror de fleste kan ha en eller annen negativ historie å fortelle om en butikk de har vært innom. Denne tråden synes jeg har utspilt sin rolle. Det er nok viktigere at alle som har så ekstremt dårlige erfaringer med MC Oslo sender sine klager dit.
Poenget i denne tråden er grundig underbygget, og det er stort sett sånn at bildet blir svært ubalansert fordi det stort sett er negative erfaringer som deles.
Jeg har ingen forbindelse med butikken, bortsett fra noen få kundebesøk gjennom mange år. Mitt inntrykk er at MC Oslo er omtrent som alle andre MC-sjapper. Dog kunne jeg ha valgt ut den dårligste erfaringen jeg har med butikken, og sablet den ned på grunn av dette enkelt-tilfellet. Hva skulle være poenget med det?
Forøvrig fikser jeg mine MC'er selv, ikke fordi verkstedene er så håpløse, men fordi jeg kan og vil gjøre det selv, og ikke minst fordi jeg sparer penger.

De som virkelig har et problem her må jo være de som gang på gang velger å gå tilbake til en butikk der de stadig er misfornøyd. Hvorfor prøver man da ikke en alternativ butikk?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av gsx750_80 »

cannon skrev:Jeg tror de fleste kan ha en eller annen negativ historie å fortelle om en butikk de har vært innom. Denne tråden synes jeg har utspilt sin rolle. Det er nok viktigere at alle som har så ekstremt dårlige erfaringer med MC Oslo sender sine klager dit.
Poenget i denne tråden er grundig underbygget, og det er stort sett sånn at bildet blir svært ubalansert fordi det stort sett er negative erfaringer som deles.
Jeg har ingen forbindelse med butikken, bortsett fra noen få kundebesøk gjennom mange år. Mitt inntrykk er at MC Oslo er omtrent som alle andre MC-sjapper. Dog kunne jeg ha valgt ut den dårligste erfaringen jeg har med butikken, og sablet den ned på grunn av dette enkelt-tilfellet. Hva skulle være poenget med det?
Forøvrig fikser jeg mine MC'er selv, ikke fordi verkstedene er så håpløse, men fordi jeg kan og vil gjøre det selv, og ikke minst fordi jeg sparer penger.

De som virkelig har et problem her må jo være de som gang på gang velger å gå tilbake til en butikk der de stadig er misfornøyd. Hvorfor prøver man da ikke en alternativ butikk?
Tiltredes. Det er gjerne folk som er veldig fornøyde eller ekstremt misfornøyde, som ytrer seg om feks verksteder, på nett.
Her er feks en Yelp-review som ikke er utypisk:

https://www.yelp.no/biz/kearny-mesa-toyota-san-diego-2

440 personer har gitt beste vurdering, 5 stjerner.
66 har gitt 4 stjerner.
27 har gitt 3 stjerner.
56 har gitt 56 stjerner.
191 har gitt dårligste vurdering, dvs 1 stjerne.

Vurderingene " i midten", som man kanskje skulle tro var nærmere sannheten enn ytterpunktene, har fått til sammen 139 stemmer,
noe som er vesentlig færre enn BÅDE de som ga topp score (440 pers.), og de som ga lavest mulig score (191).

Det kan mao være grunn til å ta en del nettbasert kritikk (og ros) med en del klyper salt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Dansekris »

Jeg kan forøvrig nevne at det er en veldig trivelig nordlending som jobber der, som jeg har fått mye hjelp av når jeg har vært innom. Så det er ikke ensidig negativt for min del, men støtter meg på mange av de negative erfaringene som har kommet frem i denne tråden.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Zettexx »

Om å ytre seg, åkke seg, skryte og om det utspiller sin rolle......

Alle butikker opplever misfornøyde kunder, med rette eller ikke. Hvis en Rema butikk er rævva, kan jeg finne en annen. Hvis en forhandler er rævva....må jeg kjøre 200 mil til neste....

Hvis du klager i butikken, blir du bedt om å snakke med sjefen, som ingen egentlig vet hvem er....

Har selv opplevd å klage på prisen på noen deler, og ble da svartelistet.....fikk ikke handlet deler hos noen forhandlere.

Da ble det Haynes manual, og en lang liste forhandlere utenfor Norge.... F.U.

Her er det snakk om BMW, hvor mange forhandlere har de ? Fordelt på 300+ mil mellom Lindesnes og Kirkenes ?

Det er mange merker der en tvinges til å kjøpe det meste på nett.

Uten å bifalle offentlig klaging, så skjønner jeg det godt å klage i butikken er meningsløst.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Klage til Mc Oslo?? Da kjenner du ikke Kåre Vaskebøtte som er dag.leder der... Problemet er at han er kua av sine ansatte, og derfor gjør de tullingene der som de vil... Jeg har utalluge klager og mail og det fremvises apsoulut null forståelse.. Så, da sprer jeg budskapet så godt jeg kan, også pga jeg kjenner flere personlig som ikke når frem med sine klager,....
Mc Oslo Suger!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service MC Oslo

Legg inn av cannon »

Alex-68 skrev:Klage til Mc Oslo?? Da kjenner du ikke Kåre Vaskebøtte som er dag.leder der... Problemet er at han er kua av sine ansatte, og derfor gjør de tullingene der som de vil... Jeg har utalluge klager og mail og det fremvises apsoulut null forståelse.. Så, da sprer jeg budskapet så godt jeg kan, også pga jeg kjenner flere personlig som ikke når frem med sine klager,....
Utrolig at noen kan kose seg så mye med misnøye at man rekker å gjøre seg opp så bastante meninger om både sjefen og de ansatte.
Et tips: bytt leverandør før det inntreffer noe alvorlig.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Det har jeg gjort for lenge siden.. Har både egen Mc mekaniker og Aluminiumsveiser når jeg måtte ønske.. Men, folk trenger og høre at du får hverken refusjon, god service, deler som ikke passer, jobb du blir fakturert på, som ikke har blitt gjort, vanskelige folk og kommunisere med, ikke noe oppfølging på både ny og brukt sykkel. Så går man hit, så ikke forvent noe, enn at de tømmer lommeboken din.
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Juicebox »

cannon skrev:
Alex-68 skrev:Klage til Mc Oslo?? Da kjenner du ikke Kåre Vaskebøtte som er dag.leder der... Problemet er at han er kua av sine ansatte, og derfor gjør de tullingene der som de vil... Jeg har utalluge klager og mail og det fremvises apsoulut null forståelse.. Så, da sprer jeg budskapet så godt jeg kan, også pga jeg kjenner flere personlig som ikke når frem med sine klager,....
Utrolig at noen kan kose seg så mye med misnøye at man rekker å gjøre seg opp så bastante meninger om både sjefen og de ansatte.
Et tips: bytt leverandør før det inntreffer noe alvorlig.
Heller mer utrolig at folk i servicebransjen aldri har hørt om kundeservice. Når flere har opplevd det han gjør så skjønner jeg hvorfor reaksjonen er slik den er.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Bare ett google søk, uten og scrolle nedover så deisa det ned i bøtter og spann over misnøye ang Mc Oslo... Da kan man virkelig lure på hvorfor folk benytter seg av dem??
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service MC Oslo

Legg inn av cannon »

Alex-68 skrev:Bare ett google søk, uten og scrolle nedover så deisa det ned i bøtter og spann over misnøye ang Mc Oslo... Da kan man virkelig lure på hvorfor folk benytter seg av dem??
Du burde scrolle før du kommenterer. Det du skriver er feil.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Enig med cannon her. Kan ikke akkurat si at det deiset inn i bøtter og spann her. Fant bare ett par klågetråder i ett eller to forum. Resten handlet om noe helt annet.

Jeg tviler ikke på at noen her har vert missfornøyde med dem og mulig dem også er dårlig på service, men ut fra hva jeg får servert av informasjon her så må jeg vel si at du Alex-68 virker i overkant bitter.

At et menneske som jobber der er "feit" og "blond" har lite med saken å gjøre og fra mitt ståsted virker du ikke så lett å ha med å gjøre du heller.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Hvorfor jeg sier feit og blond, er pga det er bare en ansatt som ser sånn ut, og da er det letteste måten og forklare personen. Jeg hadde sagt akkurat det samme om jeg måtte forklart Politiet om hvordan vedkommende så ut.. Han har jo ikke kraftig kroppsfasong, som enkelte forklarer overvekt.. Det blir jo helt feil.. Feit er feit, spade er spade.. Og han er en motbydelig fyr.. Hadde du hatt noe som helst clue, på hvordan han hadde snakket til meg, så om det hadde vært til deg.. Så vet jeg at til og med du hadde fått fyren i vrangstrupen... Og der sitter han hos meg.. Kan si såpass at han og meg på en privat tilsettning så hadde fyren fått juling.. Og det er ikke akkurat noe jeg sier.. Personlig er jeg en stor gutt, stått i døra i Oslo i 13år og tåler mye dritt.. Men, jeg har også mine grenser hvor nok er nok.. Og den linja har han tråkket over såpass mye at det har blitt personlig. Såklart blir man bitter av det. Ps, trenger ikke scrolle når passet alt er påskrevet.. Viser jo at de ikke er prikkfrie og det burde være nok til og holde seg unne.. Virker som dere to, til og med hadde forsvart Judas.. Om det ikke er dere som er Judas da?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!

Svar