Service MC Oslo

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Service MC Oslo

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev:
45316 skrev:MC-huset er bra hvis du har BMW. BMW blir prioritert foran andre.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Så klart :knegg


:rofl: :banansplit :mc3 :thumleft :thumleft
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Service MC Oslo

Legg inn av vim »

Trodde jeg hadde svart på denne tråden før, men da gjør jeg det nå.
Jeg har brukt Snellingen i to år nå og er mer enn fornøyd. OK priser og veldig, veldig god service. En butikk/verksted av den gamle sorten, der du får personlig oppfølging. For en som har jobbet 30 år i en annen servicebransje, gir det håp for fremtiden :)
MC handler om mye eierglede og entusiasme og da er det, ihvertfall for min del, avgjørende å ikke bli behandlet som et kundenummer på samlebåndet.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Har ingen gode erfaringer med mc-oslo. Har kun brukt dem for å kjøpe utstyr, men selv det var evig hassle. Ville aldri levert sykkelen min inn der.

Jeg bruker Løvås motor i holmestrand (nå er det ducati forretning da), men de er veldig gode på service og ærlighet. Betalte 2.900 for årsservice. De la på gummifester til plastikk cover mellom tank og styre uten å si ifra eller ta det på regningen. Syntes det var en hyggelig overraskelse :)
Braaaaaap

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Snikendeugle »

AlleBrukernavnErTatt skrev:Har ingen gode erfaringer med mc-oslo. Har kun brukt dem for å kjøpe utstyr, men selv det var evig hassle. Ville aldri levert sykkelen min inn der.
Word. Når du må stå foran kassen og vente opptil 10 minutter bare for å kjøpe noe du allerede holder i hånden og det sitter 3 stk. bak disken som ikke kan hjelpe, da sier det seg selv... :)
Dette har forøvrig ikke blitt bedre på de nye lokalene deres heller av det jeg har erfart.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Dette har forøvrig ikke blitt bedre på de nye lokalene deres heller av det jeg har erfart.[/quote]

Nope. Kjøpte en hjelm der, er ikke verdt turen bort dit.
Braaaaaap

Toven

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Toven »

Kanskje de som jobber der bør ta seg en titt i denne tråden.. :P

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: Service MC Oslo

Legg inn av MissNoble »

Hmmm, jeg har stort sett bare opplevd flinke folk når jeg har handlet utstyr på MC Oslo, selv når jeg spør og graver. Og når jeg kom med såret stolthet og knekt bremsehendel for å kjøpe ny, skiftet de bremsehendelen for meg gratis mens jeg fikk se på hvordan de gjorde det (de skjønte nok lunta når jeg spurte pent om å få låne litt verktøy som kunne passe til formålet). Det er det eneste møtet jeg har hatt med verkstedet der, så jeg aner jo ikke hvordan det er der ellers.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av AJ »

Bra at slike positive opplevelser også kommer fram i tråder som denne :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Juicebox »

Da jeg eide en Suzuki og hadde problemer med luftingen av bremsene, hjalp de meg ganske kjapt med å lufte de å på nytt uten at jeg måtte betale. En kompis kom med en Yamaha og trengte å stramme kjedet sitt og regnet med å betale for at de skulle gjøre det. Med en gang de så det var en Yamaha, snudde de og gikk inn igjen og sa "Nei, her driver vi ikke med Yamaha."

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av AJ »

Juicebox skrev:En kompis kom med en Yamaha og trengte å stramme kjedet sitt og regnet med å betale for at de skulle gjøre det. Med en gang de så det var en Yamaha, snudde de og gikk inn igjen og sa "Nei, her driver vi ikke med Yamaha."
:O !
Det må unektelig ha vært en spesiell opplevelse :eh

Ville garantert blitt mitt aller siste besøk om jeg hadde blitt møtt med en slik holdning og oppførsel :-)å .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Juicebox »

Har ikke entret butikken etter hendelsen, selv om de har vært supergreie mot meg. Veldig trist!
Har senere benyttet meg av AMD og Snellingen. Bare positive ting å si om dem!

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

Simenjakobsen skrev:Jeg har brukt MC Oslo til service og vinterlagring i noen år, men begynner å bli litt skeptisk til dem. Har sykkelen inne til 24.000 km service i dag (Honda CBF 600 S 2007). Fikk en prisantydning på 7.500, men så ringte de og sa at ventilene måtte justeres og at det ville ta en time ekstra. Jeg mente at ventiljustering var en del av hovedservicen og dermed burde være inkludert i de 7.500, men han sa at det var ventilkontroll som var inkludert, og at eventuell justering kom i tillegg. Noen som har noen kommentar til dette?

Han sa også at bremseklossene begynte å bli slitt, men da jeg påpekte at jeg bare har kjørt 2.000 km siden siste de byttet bremseklosser foran, så var de visst ikke så slitt likevel. Ved sist vinterlagring byttet de batteri, til tross for at papirene jeg fikk ved innlevering viste at det var god spenning på batteriet.

Jeg bør vel vurdere et annet verksted..
Ja, du må skaffe deg ett annet verksted! Det sier seg jo selv..

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Mc Oslo er så ræva så om butikken hadde brent så hadde det vært det beste.
Mc Oslo Suger!

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

Juicebox skrev:Da jeg eide en Suzuki og hadde problemer med luftingen av bremsene, hjalp de meg ganske kjapt med å lufte de å på nytt uten at jeg måtte betale. En kompis kom med en Yamaha og trengte å stramme kjedet sitt og regnet med å betale for at de skulle gjøre det. Med en gang de så det var en Yamaha, snudde de og gikk inn igjen og sa "Nei, her driver vi ikke med Yamaha."
Hahahaha! Veldig seriøse folk ass! :-)

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

Alex-68 skrev:Mc Oslo er så ræva så om butikken hadde brent så hadde det vært det beste.
Let it burn!

Svar