Fikk batteriet i dag og det er virkelig lett, ca 900 gram på 14 ampere kontra 4,5 kg blybatteri.Coach skrev:Nei ikke Cetec laderen nei. den er laget for blybatteri eller gelbatteri. Har du noe nettside og refferere til om batteriet du har kjøpt?simpson skrev:Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?Coach skrev:Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).simpson skrev:Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.joo skrev:Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
I såfall, hvordan lader?
Aldri hørt om bruk av Lithium batterier for bruk i MC.
Takker for veldig viktig info om lader.
Bestilte derfor denne laderen http://www.ebay.com/itm/Shorai-Charger- ... 2e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er en egen ladeport på battriet.
Men ifølge fabrikantens utsagn trenger det ikke vedlikeholdslading og vil holde spenningen i ett år.
De sier at Lithium ikk selvutlader som blybatterier.
Det er mulig, men gjenstår å se.