Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av FredrikE24 »

Man kan vende seg til det meste, også motorkraft :) Neste sykkel satser jeg på 160-190 hester en plass, 131hester på førstesykkelen var helt rått de to første dagene. Nå synes jeg den er litt treig i frasparket. Den er dog veldig fin å kjøre effektivt med.

Skal ikke ha deg E34 igjen istedenfor da burny_? :D

Kan forøvrig anbefale BMW :thumleft Veldig fornøyd med min K1200RS.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Lurer på om det blir noen nye artige duppe dingser på s1000r 2017?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Er litt oppskrytt det der med at en motorsterk sykkel kan være farlig. Det er sjåføren som evt. er farlig, ikke sykkelen. Kreftene merker man ikke spesielt til før man virkelig lar den få lufte seg litt. Går helt fint å kjøre denne som vanlig. Veldig smooth og fin motor.

Om det kommer flere duppeditter på 2017 modellen tviler jeg på. Må i så tillfelle kanskje være andre fargekombinasjoner eller kanskje Quickshifter som også virker ved nedgiring.

Bortsett fra det så har vel denne sykkelen det aller meste man kan tenke seg av teknologi, hvis man velger de to obligatoriske utstyrspakkene som til sammen koster rundt 20-lapper. Kjøper du sykkelen uten disse pakkene så vil du få problemer med å selge den igjen. Forhandlerene tar det også som selvfølge at du velger disse.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev:Er litt oppskrytt det der med at en motorsterk sykkel kan være farlig. Det er sjåføren som evt. er farlig, ikke sykkelen. Kreftene merker man ikke spesielt til før man virkelig lar den få lufte seg litt. Går helt fint å kjøre denne som vanlig. Veldig smooth og fin motor.

Om det kommer flere duppeditter på 2017 modellen tviler jeg på. Må i så tillfelle kanskje være andre fargekombinasjoner eller kanskje Quickshifter som også virker ved nedgiring.

Bortsett fra det så har vel denne sykkelen det aller meste man kan tenke seg av teknologi, hvis man velger de to obligatoriske utstyrspakkene som til sammen koster rundt 20-lapper. Kjøper du sykkelen uten disse pakkene så vil du få problemer med å selge den igjen. Forhandlerene tar det også som selvfølge at du velger disse.
Blir og prøvekjøre s1000r og s1000rr å Yamaha R1 til neste sesong, så får vi se om det blir sykkel bytte:)
Men noe usikker om det vil svare seg og kjøpe helt nytt eller brukt? For og imot?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Det mest økonomiske er nok å kjøpe en pent brukt sykkel. Å kjøpe en klin ny sykkel og attpåtil klinke til med en haug med ekstrautstyr er dårlig butikk. Det ekstrautstyret får du nada igjen for. Den blir muligens lettere å selge etc. men du får ikke tilbake brøkdelen av det du har kostet på den.

Har sett det dukker opp en S1000R fra titt til annen på finn.no.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev:Det mest økonomiske er nok å kjøpe en pent brukt sykkel. Å kjøpe en klin ny sykkel og attpåtil klinke til med en haug med ekstrautstyr er dårlig butikk. Det ekstrautstyret får du nada igjen for. Den blir muligens lettere å selge etc. men du får ikke tilbake brøkdelen av det du har kostet på den.

Har sett det dukker opp en S1000R fra titt til annen på finn.no.

Er inne og ser hver eneste dag :) tror eg må komme meg opp i 1000cc men som sagt vipper mellom racing og streetracer
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Eneste som frister med helt ny er jo at eg vet alt og holder styr på alle servicer og får en sykkel som ikke er herjet i stykker osv.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av burny_ »

Lurer på å ta den for en prøvetur om forhandler lar meg, så får eg se om det føles noenlunde fornuftig ut eller bare ren pur galskap å kjøre den haha.
Har en følelse at en av de neste sykkelene ned på lista (XSR900) kan funke godt nok :P

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

burny_ skrev:Lurer på å ta den for en prøvetur om forhandler lar meg, så får eg se om det føles noenlunde fornuftig ut eller bare ren pur galskap å kjøre den haha.
Har en følelse at en av de neste sykkelene ned på lista (XSR900) kan funke godt nok :P
MT 10 eller MT 09 ?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Det er jo ikke slik at man vil oppleve et nirvana/galskap så fort man kjører avgårde med en mer motorsterk sykkel. Man tar det jo alltid pent i førsten uansett når man kjører noe man ikke er vent til. Ved vanlig kjøring så er som sagt S1000R veldig smooth og fin.

Faktisk så kan XSR900 oppleves som like motorsterk som S1000R til vanlig kjøring. XSR900 er også en meget flott sykkel. Ja jeg har prøvekjørt den. Langt bedre sykkel i mine øyne enn MT09 som har den samme motoren. MT-10 er sikkert en flott sykkel hvis du liker utseendet på den. Personlig synes jeg faktisk den er skikkelig fæl å se på. Minner meg mer om en MT09 Tracer uten kåpe (dog med spenstigere motor)

Det er først når man virkelig tyner S1000R at man vil oppleve galskap. Flatt jern i de tre første girene (kanskje ikke første gir hvis du ikke vil bli vitne til en salto) helt til rødmerket vil nok gi deg hår på brystet vil jeg tro.

S1000RR har jeg ikke kjørt, men det sies at S1000R har mer krefter enn denne faktisk opp til rundt 9.000rpm. Fra 9.000rpm og opp så tipper jeg også du får hår på brystet med RR'en. Det er over 9.000rpm at den er i sitt ess med tanke på krefter hvis jeg skal tro hva testene skriver.

Liker du ytseendet på XSR900 og vil spare 50-60.000,- så tror jeg ikke du vil bli skuffet. Til aktiv kjøring på norske svingete fylkesveier så er det sjåføren det står på og ikke hvor motorsterk sykkelen er.

Et tidligere medlem her inne (LordShaft) kjørte en S1000RR på en alpetur samens med flere herfra. De andre kjørte traktorer (Adventure sykler) og han ble regelrett frakjørt på svingete alpeveier.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Er ikke lordshaft medlem her lengre?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

KevinmsR6 skrev:Er ikke lordshaft medlem her lengre?
Joda, men han har vel gitt ganske klar beskjed om at han ikke kommer til å bruke kontoen noe særlig.
Så bare sånn for ordens skyld; han har fortsatt alle brukerrettigheter.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

AJ skrev:
KevinmsR6 skrev:Er ikke lordshaft medlem her lengre?
Joda, men han har vel gitt ganske klar beskjed om at han ikke kommer til å bruke kontoen noe særlig.
Så bare sånn for ordens skyld; han har fortsatt alle brukerrettigheter.

Eneste karen som eg vet er ifra Bergen, dårlig til felles kjøring her i strøket :-/
Ble noen kilometer med lane splitting i dag hjem ifra jobb, ble godt sliten men var kjekt at vi plutselig var 3 på rekke tilslutt :twothumbs:
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjarne89 »

Sluttet helt å blogg?:/

Toven

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Toven »

Mangel på rosablogg-innlegg Hr. B!

Svar