Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Legg inn av Flanker »

Litt om meg selv kanskje...

Bosted: Berger, Svelvik, Vestfold
Sykkel: Suzuki DL650 V-Strom (2006 mod.), generelt opphoret med ymse tilbehør
Klubb: Smia MC

Tok lappen på MC i 2009, etter å ha funnet meg selv voksen nok til å kunne kontrollere gassrulla uten å sette liv eller lapp på spill. Allerede før jeg var ferdig med oppkjøringen var drømmesykkelen på plass: En Honda VFR 800 (1998), som jeg alltid har syntes er en av de flotteste syklene som er laget. Min var selvfølgelig rød... Jeg fant forholdsvis raskt ut at dette ikke var sykkelen for meg. Ryggen protesterte, og den oppfordret til hardere kjøring enn særlig lappen ville tåle ved et møte med UP.

Så etter 1 1/2 sesong på "den røde fare" ble noe helt annet kjøpt inn. En Suzuki V-Strom ble hentet i Hvittingfoss. 2006 modell, opprinnelig kjøpt og kjørt i Washington DC av en norsk diplomat som tok den med seg hjem da han dro. Stygg som faen er den, men så driftssikker at du må skyte den for at den skal stoppe. Komforten er langt bedre enn på VFR'en, og både dette og kjøreegenskaper har etterhvert blitt enda bedre, etterhvert som adskillige tusenlapper er lagt ned i ymse modifikasjoner. Jeg har funnet min nisje... Den dagen V-Strom'en byttes ut blir det en annen allroad-sykkel!

Så får vi se hvor oppdatert jeg orker å holde denne tråden, bloggen eller hva man skal kalle den. Det avhenger av hvor enkelt det er å gjøre via iPhone med slik Tæpatålk 2 dings, noe som jeg foreløpig er rimelig grønn på. Men jeg finner nok litt ut av kruttet.
Sist redigert av Flanker den 06 okt 2015, 22:15, redigert 46 ganger totalt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

ImageUploadedByTapatalk 21372626081.184889.jpg
Prøver denne Tapatalk appen da... Her et bilde fra en tur for et par uker siden. Dette er utenfor Kongsberg et sted, der det gikk en meget kort avstikkere fra hovedveien ned mot ei elv. Nygruset var det også, så sykkelen gikk til alle kanter. Men det gikk fint!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Carpa »

Gratulerer med blogg :thumleft
Jeg synes ikke V-strom er stygg, men det er jo smak og behag, det viktigste er tross alt å trives på sykkelen.
Tapatalk gjør det veldig enkel og greit å oppdatere bloggen med både bilder og tekst når du er ute på tur, og hjemme i stua

Stemningsfullt bildet du har lagt ut :janikk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av SuperMorten »

V-Strom er pen.... en av de peneste sykler som er lagd :knegg (nå blir jeg vel kasta ut av forumet :lol )

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av ArcticTiger »

Flanker skrev:............. Stygg som faen er den, men så driftssikker at du må skyte den for at den skal stoppe........
:-k Hva bruker du til å stoppe den med da, Haggle eller Riffle, eller kanskje en Revvolver eller, eeer det en Pisstol du bruker, kanskje??
Og når du skal starte den igjen, ern litt dau når du drarn på startern, eller kvikknern til ganske raskt? :scratch

:vs Grratlere med super mc-logg, og Velkommen hit :[-X

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

SuperMorten skrev:V-Strom er pen.... en av de peneste sykler som er lagd :knegg (nå blir jeg vel kasta ut av forumet :lol )

Sent from my GT-I9300
Kanskje V-Strom'en rett og slett er styggpen? Joda, jeg synes ikke den ser så ille ut lengre. Men det gjelder mest min egen, som også er opphoret rent kosmetisk :-)

Så hva har skjedd i helga, jo... Første kjøretur med ny hjelm, en AFX FX-39 som er kjøpt inn fra ytlandet. Billighjelm til litt over tusenlappen, som på alle punkter foruten vekt er bedre enn min AGV AX-8 Dual Evo! Den ligger snart til salgs på Finn.no.

Inni hjelmen har man dyttet en Sena SMH10 intercom. Og det var meget digg å kunne streame musikk fra Wimp og rett inn i hjelmen! Det er noe jeg lett kan bli vant til. Jeg kjøpte et sett med to, slik at kjerringa kan plage meg når vi reiser på MC tur opp igjennom Telemark neste helg.

Og på posten ligger en ny bakdemper og lusker. "Sendt til tollager" står det på sporingen i helgen, hva nå enn det betyr. Men jeg antar den når frem før fredag, og da skal den inn. Sykkelen er nemlig fjæret for en 50 kg. japaner fra fabrikken, ikke en halvfeit nordmann på nærmere 90 med fruen bakpå!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

Bakdemperen har ankommet og ble montert i går. På en drøy time med kun moderat banning var den på plass! Er en Progressive Suspension 465 demper, med slik hydraulisk forspenning jeg har kjøpt. Den var rimelig, og ser langt mer solid ut enn orginaldemperen. Men noen Øhlins er det ikke.

Førsteinntrykket er positivt. Den sluker småhumper langt bedre enn orginaldemperen. Men den største forskjellen håper jeg å se med passasjer bakpå!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

Lader opp til helgas tur i Telemark med denne værmeldinga... Som er en meget god oppladning!
ImageUploadedByTapatalk 21372873827.305122.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av PCP »

La oss håpe den værmeldingen holder! :thumleft

Hvis du vil ha enda litt "oppladning" så prøvde jeg nylig å laste opp første HD-film til Youtube, og den starter tilfeldigvis like før hårnålene før Vrådal, og slutter et stykke inn i den herlige svingete veilen langs fjorden etter Vrådal, i flott vær!

Er bare rolig kjøring altså og sånn sett "uspennende". Var første gang jeg kjører akkurat den veien, men definitivt ikke siste. :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fK7OUyGJgek[/video]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

PCP skrev:La oss håpe den værmeldingen holder! :thumleft

Hvis du vil ha enda litt "oppladning" så prøvde jeg nylig å laste opp første HD-film til Youtube, og den starter tilfeldigvis like før hårnålene før Vrådal, og slutter et stykke inn i den herlige svingete veilen langs fjorden etter Vrådal, i flott vær!

Er bare rolig kjøring altså og sånn sett "uspennende". Var første gang jeg kjører akkurat den veien, men definitivt ikke siste. :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fK7OUyGJgek[/video]
Ah... Herlich! Sett alle 17,5 minuttene og gleder meg ikke akkurat mindre til turen! Hvis det er noen trøst kommer det ikke til å gå fortere med meg gjennom svingene. Overkommandoen skal sitte på så :[-X

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av PCP »

Hehe, ja men det var jo hyggelig. Mitt tempo varierer en hel del, men tenkte bare det var verdt og advare for å unngå krav om refusjon av bortkastet tid fra dem som eventuelt forventet "Ghostrider -Getaway in Vrådal", eller noe sånt...
Som inspirasjon, eller getaway fra hverdagens stress og mas fungerer det vel utmerket. :-)

Har du tenkt deg videre opp/ned til Dalen, eller hvor går turen?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

Fra Skien går turen til Ulefoss og Nome. Deretter langs telemarkskanalen til Fjågesund, og så Vrådal. Bor på Quality Straand Hotel fre-søn. Hjem igjen kjører vi om Drangedal.

Lørdagen er lagt opp med en rundtur Vrådal-Dalen-Morgedal-Kvitseid-Vrådal. Og kanskje triller vi ned langs Nissers bredde også, og tar kabelferga fra Fjone. Fyresdal hadde også vært kult, men den spares nok til en senere anledning.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av PCP »

Det hørtes flott ut, jeg ble nesten litt misunnelig! Værmeldingen ser fortsatt like bra ut, så blir nok å finne i Telemark jeg også på lørdag.

Ha en god tur, så blir det vel en liten rapport siden?!! :vs

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Carpa »

Håper været i Telemark holder seg en måneds tid for jeg fantaserer om en liten roadtrip i de trakter selv i løpet av ferien.
Håper du legger ut noen bilder av turen din :[-o<
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

Bilder blir det nok ja, denne roadtrip'en må dokumenteres :-)

Svar