Kort, talende og godt fortalt, @Relax :) !Relax skrev: ↑15 jul 2023, 21:45
I 2004 flyttet de siste barna ut av redet, og plutselig bestemte kona og jeg over all vår fritid, kvelder, helger osv selv, ...etter flere tid-år med stram timing.
Etter noen uker i rastløshet, kom en svoger kjørende på MC...og kona sa til meg: Hvorfor kjøper du ikke sykkel?
Tanken hadde ikke slått meg før da!
Nå, 19 år og 180 000 km senere, i inn og utland, med hun bakpå på alle turer, har vi levd et liv jeg/vi ikke ante jeg skulle ha!
Jeg skjønner gleden din, Jompa!
Kjenner meg godt igjen i dette :) .
Fire barn i løpet av 10 år gjorde naturlig nok sitt til at det ikke var tid og økonomi for "egoistiske" interesser som MC.
Men i 2006 hoppet jeg i det og skaffet med en ny Yamaha TDM 900 uten at kona visste noe om dette, noe hun ga klart uttrykk for da det uunngåelig måtte bli kjent...
Men etter én prøvetur fra hun "frelst" og siden har det blitt mer enn 180K så langt, dog ikke alle disse kilometerne med henne som passasjer.
Men det ble aldri til at hun valgte å ta lappen selv for å kunne kjøre egen sykkel, noe jeg i perioder gjerne skulle ønsket. Å kjøre to i følge er gjerne bedre enn to på en sykkel...