Tore L, sin MC Logg
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hem, ting blir ikke lettere ser jeg, og jeg er helt enig med deg haakeik, den ser mye bedre ut en F800 GS. Jeg er ikke fortrolig med nebbet som BMW har utstyrt sine GS'er med, men alt er smak og behag på hva man liker.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Nå har ikke jeg sakt at jeg skal selge GT'en, men jeg har veldig lyst på en 97-98 mod K1200RS, som du sier går for småpenger om dagen. Og det er egentlig bare løp og kjøp :)FredrikE24 skrev: ↑24 apr 2018, 21:08 Selge K1200GTen? Galskap
Dette er jo kjøremaskin så det holder, som parkerer det meste
Om man kjører mye asfalt og trenger en oppreist kjørestilling så finnes det vel knapt bedre der ute?
Ellers er vel K1200RS et bra valg. Min far som kjører K1300GT til daglig synes min K1200RS er veldig artig, man sitter litt mer i den, en på den om du skjønner En facelifted K1200RS går jo for småpenger om dagen, preface altså 97-00 nesten gratis for de billigste og for de flotteste eksemplarene tett oppunder facelift. Facelift har nok en noe mer snill kjørestilling.
På cruising vinner K1200RS vil jeg påstå, blir litt stressa av lydene i K1200GT/K1300GT, K1200RS er mer stillegående med sin langstilte motor og girkasse separat fra motore og cruiser på drøyt 3000 omdreininger i 90km/t
Hvis det skjer ryker GT'en og ett eller annet adventure kommer inn. :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Joda, enig i det. Det skal selvfølgelig ikke være noe problem med deler til det meste på utgåtte modeller. Selv på italienere... .
Fordelen om man vurderer en slik modell kan jo være at de prises forholdsvis gunstig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Helt inne i budsjettet denne og skulle vært morro å testet en, mulig Bjerknez har tatt en runde med en S1000XR ?Dansekris skrev: ↑25 apr 2018, 08:36 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96831518
Kanskje litt dyr, men hva med denne?
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
XR virker som en helt fantastisk sykkel!
-
- Innlegg: 47
- Registrert: 03 mar 2017, 10:16
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Jeg kjører en S1000XR og kan bekrefte at det er en morsom maskin. Norsksolgte sykler ble levert godt utstyrt med Nordicpakke. Ser at den annonserte sykkelen ikke kommer med det originale veskesettet eller GPS'en. Uten dette synes jeg prisen er stiv med tanke på at det ikke er fra forhandler.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
S1000XR har jeg kjørt ja. En toring preget S1000R. Helt rå sykkel dette. Men jeg tror nok ikke denne kan sammenlignes med GS eller Super Adventure på noe som helst måte når det kommer til offroad egenskaper. Det er i mine øyne en S1000R med mer oppreist sittestilling :)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hmmm..... du ønsker K1200RS, jeg ser etter K1200GT. Hva blir mellomlegget? :)
Har din antispinn?
Har din antispinn?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
-
- Innlegg: 47
- Registrert: 03 mar 2017, 10:16
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Som Bjerknez’n sier så kan ikke S1000XR sammenlignes med GS eller SA når det gjelder offroadegenskaper. Tross utseende er det en ren gatesykkel som ikke har noe å gjøre utenfor allfarvei, den er ikke laget for det.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Har veldig lyst til å prøvekjøre S1000XR, jeg ser absolutt ikke bort fra at jeg kan ende med en slik om noen år
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Jeg ville gått for K1300GT, kanskje litt høyere priset, men bedre girkasse, bedre kardang, bedre clutch, nytt switchgear, bedre kjøling, bedre bremsesystem(elektrisk servo er kastet langt vekk) osv. For ikke å glemme å nevne et annet register.
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Du har den riktige RS'en som jeg er ute etter, den skal være gul :)
Jeg kan si litt om min, den er 06 mod, km 35800 og jeg kjøpte den i 2017 for 120 lapper, og jeg vil tro at rundt 110 vil være en fornuftig pris på denne nå jeg har satt på nye dekk hos Leeres for 6500,- Metzeler Roadtec 01.
Og hvor mye jeg skal ha i mellom, kommer på hvor mye du har tenkt deg for din RS.
Siste service hos Leeres før jeg kjøpte den var ved km 30000, til kr. 16000,- hvis jeg husker riktig.
Men hvis Fredrik mener at K1300 GT er så mye bedre, hadde jeg heller gått for det.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118