Mengdetrening er ikke å kimse av. Jeg har ca 1000km denne sesongen og ser at reflekser og rutine fremdeles er på oppadgående for sesongen. Fikk meg en veldig positiv tilbakemelding fra meg selv for et par uker siden: Tenker hele tiden på styrekommando/counter steering når jeg er ute på smale og svingete veier og så kom jeg plutselig litt for raskt rundt en litt for krapp sving og styrekommando kom som refleks uten at jeg var helt bevisst på detKenneth 81 skrev: ↑28 apr 2024, 10:21 Fokuset for timen var egentlig ganske enkelt: kjør maskinen og plasser seg rett i veibanen i svinger og sånt. Høres veldig lett ut, men blir fort overraskende komplisert når man skal beherske en egentlig ukjent maskintype. Er jo vant med å fokusere på trafikken og hvor jeg skal, men det blir fort litt overbelastning i hodet når man plutselig i tillegg må tenke på hvordan man opererer selve maskinen...
Denne her er litt fin (eller stygg alt ettersom...). En ser tydelig hva som gjøres feil (styring uten styrekommando/counter steering) og så alt for tydelig konsekvensen av feilen... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GKbmBYKu6ow&rco=1[/youtube]
Kenneth 81 skrev: ↑28 apr 2024, 10:21 Alt i alt nok en veldig vellykket økt: Jeg føler at den "tekniske" biten av kjøringen sitter mye bedre etter mengdetreningen vi fikk inn på fredag, og så fikk jeg ha det litt artig på slutten og! Gleder meg som en unge til å kunne kjøre på egen hånd!