Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fosser »

AJ skrev:
Fosser skrev: Hei AJ
Stemmer det, bor på Fosser :thumleft da burde vi klare en harrytur og en kaffe på Tucksfors sluse kafe. Et fint sted å ta en rast og skravle litt :prf
Ser frem til våren :mc1
Fin tur til Töcksfors/Årjäng (om Systembolaget er målet... ;) ) fra Bjørkelangen over Set-, Røm- og Østervallsskog :prf

https://goo.gl/maps/6XmYovfDrZs

Kan fort hende jeg slenger ut en melding i denne tråden når svenskehandel er på agendaen :P

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=312453#p312453
Skal holde øye med den tråden der, jeg røyker bitte litte grann :redface så jeg trenger ikke rare grunnen for å ta turen over grensa å hente noe vin og en kartong med røyk.

Brukeravatar
AageO
Innlegg: 41
Registrert: 07 jan 2017, 00:57
Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
Sted: Haugesund

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AageO »

Hei, Åge Olaussen, ser de fleste er 35 år her inne så da er jeg det og, legg til litt så får du 51 som er mer korrekt.

Bor i Haugesund, kone og to barn som er flyttet ut av redet samt to barnebarn.

Fersking med ny Suzuki DL650XT 2016 modell, ikkje kjørt sykkel siden 1991, da på en Yamaha XJ900. Satser på at jeg få mye nytte av forumet her og mye glede av sykkelen.
Sist redigert av AageO den 10 jan 2017, 20:52, redigert 1 gang totalt.
-16 Suzuki DL650XT 2017 -> :crazy:
-85 Yamaha XJ900 1990-1991 :-k

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

AageO skrev:Hei, Åge Olaussen, ser de fleste er 35 år her inne så da er jeg det og, legg til litt så får du 51 som er mer korrekt.

Bor i Haugesund, kone og to barn som er flyttet ut av redet samt to barnebarn. :thumleft

Fersking med ny Susuki DL650XT 2016 modell, ikkje kjørt sykkel siden 1991, da på en Yamaha XJ900. Satser på at jeg få mye nytte av forumet her og mye glede av sykkelen.
Hei AageO, og velkommen i det gode selskap.
Du har kanskje rett i at det er mange som i våre øyne er unge her inne, men jammen er det mange av oss på andre sida av 50 også :thumleft Men dette er veldig bra. Noen er unge, andre er i sin andre ungdom. Men alle, uansett alder finnet lett sin plass i det felleskapet vi har om en felles interesse. :twothumbs:

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Tore L »

Hei AageO og velkommen :D
Jeg er litt i samme båt som deg, avsluttet med XJ 900 da i 2001 og er nå i disse dager på ny MC jakt.
Og forumet er fult av veldig hyggelige MC kjørere :twothumbs:
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Elruts84 »

Kjør på nye og ukjente. Skriv litt om deg og hvilken sykkel du kjører. Så er vi i gang. Velkommen alle MC glade MCister :-)

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Elruts84 skrev:Kjør på nye og ukjente. Skriv litt om deg og hvilken sykkel du kjører. Så er vi i gang. Velkommen alle MC glade MCister :-)

Elruts
31 nye brukere registrert så langt i januar. Så det er mange som inviteres til å skrive litt om seg selv og sykkelen de har - eller drømmer om å skaffe seg :) .
Så kom igjen, folkens!
Det er ingen som biter her :crazy: :vs .
Hyggelig om du hopper i det. Men det er ikke noe krav om å gjøre det. Presentere seg altså... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Hmmm... jeg så igjennom sidene for de to siste årene og kunne ikke se at jeg hadde bidratt her, så da tenker jeg at det kanskje er på tide, selv om de fleste her inne allerede vet litt om meg.

_______

Litt tørr fakta først:
Jeg en en mann/gutt født en sommerdag 1976. Veide 2560gram, var 52cm. høy på Fredrikstad SYkehus klokken 01:32 på natten. Jeg vokste opp som de fleste andre og begynte på skolen. På skolen var jeg en skikkelig pøbel av rang. Begynte å røyke og drikke (i smug) som 11-åring og allerede på ungdomskolen var jeg med de eldre gutta på fest (i smug). Mye faenskap ble det ut av dette og jeg holdt det vel gående helt til jeg var rundt 23 år. Da begynte voksenlivet og trenge seg på.

Jeg har ingen barn og vi har heller ingen planer om å få barn. Dette er vi enige om og sannheten er at jeg ikke er så voldsomt glad i barn heller. Livet blir mye enklere uten :)

MEN... vi har en hund. Rettere sagt en Golden Retriever som er 7 år gammel. Dette er mitt hjertebarn og den får all den oppmerksomhet som er mulig å få. Værdens snilleste hund og den gjør som jeg sier, uten at jeg faktisk må si noe. Gruer meg allerede til den dagen han forsvinner. Jeg gråter ikke lett og kan vel ikke huske jeg har felt en tåre noen gang, men da må jeg nok frem med papiret.... ;)

Jeg jobber som IT Ansvarlig i 100% stilling og jeg driver også litt for meg selv på si hvor jeg lager hjemmesider og hjelper til med digital markedsføring. Jeg driver i skrivende stund og setter opp en helt ny hjemmeside for NMCU Norge :thumleft

I helgene kjører jeg litt aviser når jeg har lyst. Jeg liker å jobbe samt ha noe å gjøre og siden dette er en jobb jeg nærmest kan komme og gå til litt som det passer så er det midt i blinken. Aviskjøringen dekker alle motorsykkel utgifter så jeg føler liksom på en måte at jeg har sykkelen gratis...

Har i løpet av mine så langt 40 år hatt to seriøse forhold. Det første gikk åt skogen etter 6 år og det andre holder koken enda og har nå passert 10 år med god margin. :thumleft

Jeg har alltid hatt interesse for data og jeg har hatt en drøss av hobbyer som jeg har dyrket opp gjennom. Jeg har hatt min dose med forholdsvis dyre biler som bilinteressert og jeg har også (tro det eller ei) vært ekstremt opptatt av bilpleie for en stund tilbake. Hadde nok mer proff produkter i kjelleren enn alle proffbutikkene i byen til sammen. Har fortsatt litt stående...

Foto er også en hobby jeg har hatt og det var en dyr fornøyelse. Fotoutstyr for til sammen rundt 150-200.000,-. Traff mange hyggelige mennesker og hardisken er stappfull av minner. Jeg fikk også en plutselig trang til å oppleve barndommen på ny for noen år siden da jeg var med mine foreldre mye på sjøen når jeg var liten, så jeg kjøpte meg en klin ny båt med navigasjon innebygget stereo og full pakke. Gikk litt lei etter ett par år og solgte båten samens med fotoutstyret og satt igjen med en god slump penger etter at banken hadde fått sitt.

Da ble det MC lappen neste, og herfra blir det klipp/lim rett fra bloggen min

___________

Den 3. juni 2014 var jeg den stolte eier av MC lappen og siden den dagen og frem til i dag så har jeg rukket å eie tre sykler.

Yamaha XVS 1300
Den sykkelen som sto og ventet på meg hjemme den dagen lappen på MC var et faktum, var en Yamaha XVS1300 cruiser. Jeg hadde alltid sett for meg scenarioet vedrørende det å «cruise inn i solnedgangen». Derfor var en cruiser det opplagte førstevalget for meg og andre typer sykler var ikke en gang aktuelt. Så hvorfor ble det nettopp en Yamaha XVS1300?

Bilde

Jeg hadde bestemt meg for å i hovedsak gå for et japse merke. Hadde for meg at kvaliteten samt tilgang på merkeverksteder rundt om var størst på disse syklene. Jeg har ti tommeltotter så driftsikkerhet og tilgjengelighet angående verksteder var viktig for meg.

Av japse merkene så var det så absolutt Yamahaen som skilte seg ut som den tøffeste i mine øyne. Dog krevde det en lite utskifting av potta for å få den rette lyden da den orginale lyden mildt sagt var trist. Vindskjermen (les: stuevinduet) som sto på når jeg kjøpte den ble også i hui og hast kjapt skrudd av før noen kunne se meg…

Nok om det…. Jeg hadde mange kanonflotte turer på cruiseren og var med på en del fellesturer samens med andre. Problemet var at veldig mange av dem andre kjørte helt andre typer sykler. Alt fra «Street fightere» og R-sykler. Skal man holde følge med slike sykler på svingete norske landeveier så blir det litt som å følge etter en Ferrari med en Golf GTI. Derfor ble etter hvert radaren min noe utvidet og det gjorde til at jeg etter hvert bestemte meg for å prøve noe annet.

Derfor så begynte jeg å kikke litt på noen alternativer. Jeg hadde lyst på noe som ikke var så «vanlig» og som man ikke møtte på over alt og jeg hadde dessuten bestemt meg for en såkalt «streetfighter». Etter mye om og men så siktet jeg meg sakte men sikkert inn mot Triumph og nærmere sagt en Street Triple R. Uansett hva annet jeg kikket på så kom jeg tilbake til denne. Den har funnet de fleste tester i den kategorien og siden jeg også kjente noen som hadde en slik sykkel som skrøt den opp i skyene så ble det til slutt at jeg skrev under kontrakten på en slik.

Dette var helt klart helt noe annet å kjøre. Jeg måtte nok kjøre ett par tusen kilometer før jeg følte meg 100% tilfreds for man må huske at jeg tross alt gikk fra en diger støpejernskomfyr av en cruiser. I førsten var jeg litt redd for at den nye Street Triple R’en ikke skulle imponere meg når det kom til motorkraft.

Husk, jeg var fersk i gamet så for meg var antall kubikk det som fortalte meg hvor mye krefter det er i sykkelen. Med Street Triple R sine «beskjedne» 675cc så var jeg litt spent på hva forskjellen i praksis var. Sannheten var at etter et par «uheldige» ryktninger med høyrehånden ble jeg overbevist. Denne sykkelen var langt mer spennende motormessig enn Cruiseren!

Triumph Street Triple R
Det er nå jeg måtte begynne å faktisk lære meg litt teknisk kjøring. Denne sykkelen var så lett og svingvillig at det var en fryd å kjøre på landeveier med krappe svinger. Ordet «nedlegg» i sving fikk en helt annen betydning med denne. Ikke noe galt med cruiseren i seg selv, men på en cruiser så er man «på tur» og på en streetfighter så sitter man mer i «attack»-mode og bare gleder seg til neste forbikjøring og eller neste sving. Fantastisk.

Bilde

Men på slike fellesturer så blir det jo ofte til at man byttelåner litt sykler og selv om jeg har prøvekjørt en god del sykler allerede så var det spesielt en sykkel som imponerte meg. Jeg tenkte litt sånn «faen å»-liksom. Dette kunne bli dyrt for lommeboka… å det ble det…

BMW S1000R
… sykkelen jeg prøvekjørte var nemlig en BMW S1000R. Jeg prøvde så godt jeg kunne og forsvare mitt valg angående Street Triple R’en og faktisk var Street Triple R’en bedre på noen områder, men du herre skaper for en motor! For ikke å snakke om de flotte demperne som så klart i beste BMW ånd var elektroniske og adaptive. Her har man alt fra Cruise Control til traction control og i det hele tatt var det kreftene og den fancy elektronikken som la tungen på vektskålen for min del.

Bilde

Den føles litt mer «tungstyrt» enn Street Triplen. Lyden er også kanskje ikke like «tøff» som på Street Triplen, men med en slik motor samt fancy elektronikk så kan man vel få lov til å si «det driiiter jeg i». Så langt har jeg rullet 21.000km. på BMW’en helt uten problemer og nå bare gleder jeg meg til å få den ut på veien igjen…

EDIT:
Jeg fant ut at jeg hadde skrevet en post for et par år siden, men nå har dere vertfall en oppdatert en :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

Jeg vil ønske vårt nyeste medlem velkommen, Dag Ninja. Han er vervet av MortenK36, og skal visstnok være bosatt i min geografiske nærhet. Dette er meget hyggelig :thumleft Jeg gleder meg til flere turer med ennå flere turkompiser :D

...kanskje det hadde gjort seg med et par linjer i denne presentasjonstråden både fra Dag Ninja og MortenK36 :scratch

Brukeravatar
Dag Ninja
Innlegg: 4
Registrert: 31 jan 2017, 20:42
Motorsykkelen din: Ninja zx6r

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Dag Ninja »

Heisann. Jeg er en gutt som skulle vert en flekk på lakenet i 71 men ble istedet født i 72 . Har litt Adhd og derfor nettopp blitt voksen nok til å eie en sykkel . Er singel , har 4 barn (som jeg veit om ) og er bosatt i Molde.. lever på impuls, og eneste jeg er redd i verden er kemneren. Har drevet med det meste av risikosport som fallskjermhopping , dykking klatring og lignende men prøver nå en litt roligere livsstil.. har eid sykkel i ca 14 dager å bør annses som en amatør.. så det blir ikke noe moldes svar på getaway Stockholm .... enda :-) det var litt mye om meg .

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

MortenK36
Innlegg: 15
Registrert: 20 feb 2016, 10:51
Motorsykkelen din: 2013 KTM 1190 Adventure R
Sted: Molde

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av MortenK36 »

Hjertelig velkommen Dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

MortenK36 skrev:Hjertelig velkommen DagBilde
Velkommen til Dag Ninja, ja. Hyggelig at du fant veien til oss - med litt hjelp... :P :vs

Men hvor blir det av presentasjonen din, MortenK36 ;) ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

MortenK36
Innlegg: 15
Registrert: 20 feb 2016, 10:51
Motorsykkelen din: 2013 KTM 1190 Adventure R
Sted: Molde

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av MortenK36 »

Hei

Jeg er en 37 åring fra Molde som elsker mc og alt mc relatert Jobber som snekker å trives med d Har vært så heldig å møte mange fantastiske mennesker fra forumet her, å flere skal d bli på forumtreffet i sommer Håper våren kommer fort slik at vi får kommet oss ut på 2 hjul igjen Sesongens første tur var forrige Torsdag Kaldt, men nydelig vær Ikke lange turen, men nøt hvert sekund Ha en fortsatt fin kveld alle sammen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Dag Ninja
Innlegg: 4
Registrert: 31 jan 2017, 20:42
Motorsykkelen din: Ninja zx6r

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Dag Ninja »

Ja MortenK36 ??? Hvor blir den av

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

MortenK36
Innlegg: 15
Registrert: 20 feb 2016, 10:51
Motorsykkelen din: 2013 KTM 1190 Adventure R
Sted: Molde

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av MortenK36 »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

MortenK36
Innlegg: 15
Registrert: 20 feb 2016, 10:51
Motorsykkelen din: 2013 KTM 1190 Adventure R
Sted: Molde

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av MortenK36 »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar