Teoriprøve MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
mfitje
Innlegg: 7
Registrert: 01 nov 2009, 22:43
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 125

Teoriprøve MC

Legg inn av mfitje »

Heihei :D skal snart ta teoriprøven på MC. Nokon som har nokre råd ang prøven. Sider eg kan teste kunnskapen på? :-) Er veeeeeeeeldig nervøs :P

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Dexter »

Jeg skaffa meg ei stor spørsmålsbok som jeg pugga, så om jeg ikke skjønte spørsmålet så kunne jeg likevel svaret... :knegg

Nesten alle spørsmålene jeg fikk på teorieksamen var lik eller nesten lik de som jeg hadde i spørsmålsboka... Men jeg fikk sabla masse spørsmål om trikken?! Da jeg tok min teorieksamen så hadde jeg aldri sett en trikk... og akkurat disse spørsmålene manglet i boka... :vetikke
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Globe »


Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av d.strand »

Ta deg tur innom teoritentamen.no
Koster 30,- for 24 timers tilgang om jeg ikke husker helt feil.

Spørsmålene du får på denne siden er helt like de du får hos biltilsynet, brukte denne siden til å ta bil, lastebil, og motorsykkel lappen, og gikk ut glisende ut etter kun 1 forsøk på hver av prøvene:) Og jeg teltok ikke på noe teorikurs, unntatt på lastebil hvor det er pålagt - fordi man må lære seg å renge ut nyttelasten på en lastebil.

Denne siden er i samarbeid med ATL - Autorisert Trafikkskolers Landsfurbund, og er ikke noe i nærheten av den siden som Golbe ga deg. Ikke for å fornerme deg Globe, men siden du oppga er lagd av en gjeng idioter, men feil i hytt og gevær ](*,) - som siste kjørelæreren min sa.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av d.strand »

Forresten, eneste tipset jeg har til deg er å ta deg helt med ro, ikke stress. Og stol på førstevalget ditt, er som oftest det som er riktig:)

Lykke til :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Globe »

d.strand skrev:Ta deg tur innom teoritentamen.no
Koster 30,- for 24 timers tilgang om jeg ikke husker helt feil.

Spørsmålene du får på denne siden er helt like de du får hos biltilsynet, brukte denne siden til å ta bil, lastebil, og motorsykkel lappen, og gikk ut glisende ut etter kun 1 forsøk på hver av prøvene:) Og jeg teltok ikke på noe teorikurs, unntatt på lastebil hvor det er pålagt - fordi man må lære seg å renge ut nyttelasten på en lastebil.

Denne siden er i samarbeid med ATL - Autorisert Trafikkskolers Landsfurbund, og er ikke noe i nærheten av den siden som Golbe ga deg. Ikke for å fornerme deg Globe, men siden du oppga er lagd av en gjeng idioter, men feil i hytt og gevær ](*,) - som siste kjørelæreren min sa.

No probs d.strand...kjenner ikke "gjengen", og går selvsagt ikke god for kvaliteten! :-)

Slenger meg på svarinnlegget som beskriver din egen "ro" som det viktigste i settingen. Så lenge du har gjennomført kurset, lest teorien din, er dette ikke noe problem..så lenge du IKKE stresser!!
Uannsett teoritest du tar på nettet, så ligger det ikke så mye læring i spørsmålene og svarene, mest i den faktiske metodikken! Les spørsmålene...bruk tida du har til rådighet!

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av d.strand »

Godt du ikke ble fornermet, Globe :-)

Vet jeg sa det først dette med "ro", men må si meg helt enig meg Globe. Bruk tiden godt, les spøsmålet ordentlig, og ta deg god tid! Du har tross alt betalt for å sitte der i 90 minutter, så da kan like gjerne bruke den tiden du har:) Better safe then sorry you know ;e
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Gammelgutt

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:
Men jeg fikk sabla masse spørsmål om trikken?! Da jeg tok min teorieksamen så hadde jeg aldri sett en trikk... og akkurat disse spørsmålene manglet i boka... :vetikke
Når det gjelder trikk husk at du har vikeplikt for skinnegående transportmidler, uten unntak, om du er i en rundkjøring så har du også vikeplikt.
Trikker er no drit, de svinger ikke unna de kjører bare rett på. :knegg

Godtvoksen

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Hei, regner med at du har prøvd denne?

[img]http://img.skitch.com/20100207-m922ghj5 ... cbcik9.jpg[/img]


LYKKE TIL :thumleft
hmmm... jeg fikk følgende resultat på 40 spm:

Beklager, men du har strøket på Teoriprøven for MC!

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Baron von Waffel »

Jeg har to tips å komme med,

- pugg trikkereglene, de er ikke til å forstå.

- er du i tvil om hva som er riktig svar, tenk sikkerhet.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Gammelgutt

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Gammelgutt »

Da jeg tok førerkort for bil, det er lenge lenge siden det, da var det ikke lov å kjøre forbi trikken på venstre side unntatt i enveiskjørte gater. Den regelen er visst opphevet nå. :scratch

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Globe »

Baron von Waffel skrev:Jeg har to tips å komme med,

- pugg trikkereglene, de er ikke til å forstå.

- er du i tvil om hva som er riktig svar, tenk sikkerhet.

Utgangspunktet for en trikkefører er deres kjøreinstruks...der mistenker jeg at det står, i punkt 1"Punkt .1 Som trikkefører har du PÅKJØRSRETT"...så får vi forholde oss til det...den veier tross alt ca. 20 tonn, og reagerer utrolig dårlig om trikkeføreren skulle prøve seg på "coutersteering" og/eller annen form for unnamanøver :D

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Intruder »

Hehe Godtvoksen.
Føler med deg...............Siden du ikke klarte prøven kommer du ikke :mc7 på forum-
treff....... :oh

Vi skal gi referater med bilder ! ;-) ;) :mrb :sick: :rop :cheers
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Nordlendingen »

He, he.....TO feil på teoriprøven! På to - etter mitt syn, sjølsagt - idiotiske spørsmål. Her er det bare å peise på!!!

;-) ;) mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Godtvoksen

Re: Teoriprøve MC

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev:Hehe Godtvoksen.
Føler med deg...............Siden du ikke klarte prøven kommer du ikke :mc7 på forum-
treff....... :oh

Vi skal gi referater med bilder ! ;-) ;) :mrb :sick: :rop :cheers
Alle vet jo at det er forskjell på teori og praksis - forumtreff er praksis... ;-) ;) Vi møtes på veien om ikke så lenge..:-) Legg merke til all min praksiserfaring fra 1972/73 - så det skal gå bra...
Sist redigert av Godtvoksen den 08 feb 2010, 13:04, redigert 1 gang totalt.

Svar